Zarejestruj
się u nas lub też
zaloguj
, jeśli posiadasz już konto.
Forum Forum o samochodach Strona Główna
->
Seryjne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
Główne
----------------
Regulamin Forum
Seryjne
Protorypy
Oldtimery
Tuning
Sport
Galeria
Waga Ciężka
----------------
Ciężarówki
Dostawcze
Inne
----------------
Ważne sprawy
O forum
Download
Hyde Park
Wyścigi(gierki)
ShoutBox
----------------
ShoutBox
Bramka SmS
Ranking fora.pl
ranking stron motoryzacyjnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
pirattt
Wysłany: Czw 10:16, 13 Kwi 2006
Temat postu: Eco-Volkswageny w Lipsku
Eco-Volkswageny w Lipsku
2006-03-29 09:58
Źródło: Volkswagen
mojeauto.pl
Na zbliżających się wielkimi krokami (1-9.04) targach motoryzacyjnych AMI w Lipsku Volkswagen przedstawi cztery samochody zasilane alternatywnymi źródłami napędu. W myśl koncepcji BlueMotion pojawią się takie modele jak: Golf GT z silnikiem TSI, model studyjny Concept A i Polo BlueMotion i Touran EcoFuel.
Samochody były już przedstawione w Genewie, jednak przed niemiecką publicznością zostaną zaprezentowane dopiero pierwszy raz. Koncepcja BlueMotion jaka została wdrożona do czterech wspomnianych modeli oznacza przede wszystkim mniejsze spalanie, mniej zanieczyszczeń oraz przyszłościową mobilność. W przypadku Polo BlueMotion z 80-konnym, dieslowym silnikiem średnie spalanie wynosi nie więcej niż 3,9 l. na 100 kilometrów. Oznacza to, że w porównaniu ze standardową wersją, prezentowane w Lipsku Polo ograniczy apetyt o około pół litra oleju napędowego i jak zapewnia Volkswagen, nie odbije się to na osiągach samochodu.
Taki wynik uzyskano między innymi przez wydłużenie poszczególnych przełożeń skrzyni biegów, zastosowani aerodynamicznych elementów nadwozia i modyfikacjom w jednostce napędowej.
Natomiast prezentowany Golf GT jest pierwszym samochodem w którym zaimplementowano system TSI. Podwójnie ładowany „silnik Otto” oferuje moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna Golfa wynosi 220 km/h. Naprzeciw tym osiągam staje spalanie, w granicach 7,2 l. benzyny na 100 kilometrów. Golf GT jest już dostępny w niemieckich salonach w cenie 22 500 Euro.
Szczególnie ciekawą alternatywę oferuje model studyjny o nazwie Concept A. Auto z silnikiem TSI zasilane jest na sprężony gaz ziemny (CNG). Volkswagen Concept A został dodatkowo wyposażony w kompresor i turbo co pozwala 1,4 l. jednostce napędowej spalać około 5 kilogramów gazu ziemnego na dystansie stu kilometrów. Powstała w wyniku spalania emisja dwutlenku węgla jest o 20-25% mniejsza niż w przypadku tradycyjnych silników o takich samych parametrach.
Podobnie jak Concept A, również VW-Touran EcoFuel zasilany jest poprzez CNG. W niemieckim vanie występuje natomiast większa jednostka - silnik ma pojemność 2000 ccm.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by
JR9
for
stylerbb.net
&
Programosy
Regulamin