Autor Wiadomość
-=SaS=-
PostWysłany: Czw 16:04, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Mondeo w sumie jest fajne ale klima jedno strefowa to troche malo , bo mojego taty Lagunka ma już klim. automatyczną monostrefową, a jest z '99r. to teraz to minimum w tej klasie.
pirattt
PostWysłany: Śro 13:34, 12 Kwi 2006    Temat postu: Ford Mondeo : Kombi-ekspres

Ford Mondeo : Kombi-ekspres

2006-03-22 14:01
Źródło: mojeauto.pl
Jarosław Bartkiewicz


Samochody o nadwoziu kombi - kiedyś niedoceniane, dziś wręcz uwielbiane. Dlaczego na przestrzeni kilku lat tak mocno zmieniły się gusta kierowców? Ford Mondeo Kombi jest tego najlepszym przykładem.

Czego należy oczekiwać od auta z nadwoziem kombi? Przede wszystkim przestrzeni, funkcjonalności, komfortu, a jednocześnie relatywnie „przyjaznej” ekonomiki. Jednak samochodowa ewolucja wymusiła na „kombiakach” inne cechy, takie jak: ładny wygląd, osiągi i walory jezdne porównywalne z autami o sportowym rodowodzie. Postanowiliśmy sprawdzić jak z tym wachlarzem synonimów cechujących udany samochód kombi radzi sobie produkt Forda –Mondeo Trend Kombi 2.2 TDCi.

Stylistyka: Sportowa elegancja
Nowa generacja Forda Mondeo została zaprojektowana w oparciu o nową, stworzoną przez projekty komputerowe linię o nazwie New Edge, którą wyróżniają ostre zakończenia zmiksowane z bardziej zaokrąglonymi elementami nadwozia. Ta ostra stylistyka kreuje Mondeo na agresywny samochód i optycznie bardzo duży. Przód auta wyróżnia się dużymi, lekko „łezkowatymi” reflektorami oddzielonymi wąskim grillem. Dolna partia zderzaka zaakcentowana jest światłami przeciwmgielnymi i wlotem powietrza. Agresywna, a zarazem dynamiczna sylwetka Mondeo ujawnia się najbardziej na ścianach bocznych, gdzie na pierwszy plan wysuwają się sporych rozmiarów nadkola i srebrne relingi dachowe. Z tej perspektywy Mondeo wydaje się być bardzo pojemnym samochodem (długość 4804 mm, szerokość 1812 mm, wysokość 1481 mm). Tył z kolei właściwie nie budzi żadnych ani agresywnych, ani monotonnych skojarzeń . Jest po prostu typowo „fordowski” – lekko zamerykanizowany. Ogółem mówiąc, Mondeo Kombi zdecydowanie bardziej w tej kwestii podpasuje młodszej generacji kierowców, którzy oczekują samochodu praktycznego i dobrze się prezentującego.

Zobacz galerię zdjęć testowanego modelu Ford Mondeo Kombi

Wnętrze: Maksimum przestrzeni
Wsiadając do Mondeo potwierdzają się dotychczasowe przypuszczenia, że jest to samochód o dużej przestrzeni i ładowności. Miejsca jest wystarczająco dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Zajęcie miejsca za kierownicą i przystosowanie „stanowiska pracy” kierowcy odbywa się szybko i co ważniejsze łatwo znaleźć odpowiednią dla siebie pozycję. Obite skórą fotele są ergonomiczne i dobrze dopasowują się do kształtu ciała.

Przejdźmy do części artystycznej wykonania wnętrza. Kierownica, deska rozdzielcza, tablica przyrządów oraz elementy skrzyni biegów zaakcentowane zostały chromem. Bardzo ładnie prezentuje się wbudowane w środkową konsolę radio z odtwarzaczem CD. Trochę nijak do tego nowoczesnego wnętrza pasuje natomiast zegar, który wyglądem przypomina sypialny budzik. Układ przełączników i wskaźników rozmieszczony jest poprawnie co umożliwia intuicyjną obsługę. Schowki i chwyty są duże i praktyczne. Jak już wspomnieliśmy pasażerowie siedzący z tyłu na pewno nie mogą narzekać na brak miejsca. Nawet przy maksymalnie do tyłu odchylonych przednich siedzeniach podróż w pięć osób nie będzie udręką. Ogólna ocena wnętrza na piątkę z plusem.

Dowiedz się więcej o modelu Ford Mondeo

Bagażnik: W czołówce
Pod względem pojemności bagażnika Ford Mondeo plasuje się w czołówce swojego segmentu. Przy tradycyjnej konfiguracji siedzeń do Mondeo można załadować 540 litrów bagażu – dla porównania Opel Vectra zabierze na swój pokład 530 l., Toyota Avensis Wagon 520 l., Peuegot 407 SW 430 l., Volvo V50 417 l. Poza zasięgiem Mondeo znajdują się natomiast Passaty i Accordy. Przy całkowitym rozłożeniu siedzeń przestrzeń ładunkowa Forda wzrasta do 1700 litrów! Maksymalna masa całkowita przewożonego ładunku może wynieść około 600 kilogramów.


Jazda: Jakie kombi?
W tym wątku przypatrzymy się kolejnej cesze wymienionej na początku artykułu, a mianowicie walorom jezdnym i osiągom. Trzeba przyznać, że podczas jazdy Mondeo można zapomnieć o tym, że podróżuje się autem, który za tylnymi drzwiami ciągnie za sobą kawał solidnej blachy. Fakt, że do dyspozycji mieliśmy mocną 2,2 l. jednostkę TDCi o mocy 155 KM wcale nie przesądza tego zdania, bowiem Ford ma wiele innych, ważniejszych zalet niż sama moc. O tym jednak za chwilę. Podczas spokojnej, „tatusiowej” jazdy Mondeo prowadzi się jak prawdziwy krążownik – przesądzają o tym duże gabaryty auta. Jednak poruszanie się po zatłoczonych ulicach wcale nie wymaga ekwilibrystycznych umiejętności „wodzireja”. Auto prowadzi się pewnie i komfortowo. Irytuje natomiast działanie sprzęgła przy ruszaniu – płynne ruszenie wymaga delikatnego wkręcenia na obroty do około 1,5 tys., w przeciwnym razie auto może się zdławić i zgasnąć. Wymaga to pewnego treningu, później ruszanie z delikatnym rykiem silnika może się nawet podobać. Apropos silnika – jednostka pracuje dosyć głośno jednak jest elastyczna i dobrze pracuje zarówno w niskich jak i wysokich przedziałach obrotów.

Dowiedz się więcej o marce Ford

Swój charakter Mondeo ujawnia dopiero podczas bardziej sportowej jazdy. Jedna sprawa to bardzo dobrze spisująca się jednostka, druga natomiast to zawieszenie. Tutaj należy się Fordowi duży plus. Zawieszenie zestrojone jest sztywno i twardo dzięki czemu auto prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie. Nie gorzej wypada układ hamulcowy, który z prędkości 100 km/h wyhamowuje Mondeo (nawet przy maksymalnym obciążeniu) poniżej 40 metrów jak i optymalnie zestrojona, sześciostopniowa skrzynia biegów. Wszystkie te czynniki sprawiają, że jazda Mondeo Kombi należy do naprawdę przyjemnych doznań.

Jeszcze zdanie odnośnie spalania. Tutaj Ford również mile zaskakuje. Przy spokojnej jeździe średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 6,4 litra, zaś przy ostrej jeździe zanotowaliśmy wynik nieznacznie przekraczający 8,5 l.

Podsumowanie: Wart ceny
Testowana przez nas wersja Mondeo (nie jest to wersja bazowa) kosztuje 123 870 zł. Nie jest to tanio, aczkolwiek przeglądając oferty innych marek trudno będzie znaleźć korzystniejszą ofertę, mając na uwadze zapewnienie odpowiednich osiągów i komfortu. Przy zakupie Mondeo w standardzie otrzymamy między innymi: poduszki powietrzne przednie i boczne, ABS z EBD, reflektory przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację i relingi dachowe. Niestety w tym pakiecie nie otrzymamy systemu ESP, za który trzeba zapłacić dodatkowo około 3000 tys. zł. Suma sumarum, decydując się na zakup samochodu z tego typu segmentu warto zwrócić uwagę na ofertę Forda. Mimo że przyjdzie nam wyłożyć grubo ponad 100 tys. zł w zamian za to otrzymamy znakomity samochód dla rodziny i małej firmy, ekonomiczny, a jednocześnie gwarantujący komfort i osiągi na wysokim poziomie.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group