Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum Forum o samochodach Strona Główna

Cadilak Escadle 2007

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Forum o samochodach Strona Główna -> Seryjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
pirattt
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:57, 30 Mar 2006 Temat postu: Cadilak Escadle 2007

Do walki o zamożnego klienta, dla którego liczy się przede wszystkim rozmiar XXL, włączył się najpotężniejszy z Cadillaców - model Escalade z oznaczeniem rocznikowym 2007. Ten luksusowy SUV drugiej generacji wchodzi właśnie na rynek amerykański, zastępując poprzednika produkowanego od 1998 r. (zmodernizowanego trzy lata później).

Nowego Cadillaca Escalade po raz pierwszy pokazano na styczniowym salonie w Detroit, w dwóch wersjach nadwozia: kombi ESV i pikap EXT z zamykaną ładownią. W Ameryce kosztuje od 50 tys. dolarów, ceny europejskie nie są jeszcze znane; w Europie, w tym w Polsce, auto się pojawi w III kwartale.

Jest duży? Zróbmy większy!

To hasło przyświecało zapewne konstruktorom Escalade 2007. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej, w oparciu o projekt studyjny Sixteen. Podstawę stanowi - podobnie jak u poprzednika - stalowa rama nośna, tu jednak o zwiększonej o 49 proc. sztywności skrętnej. Z przodu zastosowano poprzeczne, podwójne wahacze, z tyłu zaś sztywny most. Wymiarami nowy Cadillac przewyższa poprzednika, który i tak był już potężny. Jest dłuższy o 91 mm (Escalade pierwszej generacji - ma 5.143 mm), szerszy o 3 mm (2.007 mm) i wyższy o 12 (1.897 mm). Nie zmieniono rozstawu osi - jest to nadal 2.946 mm. SUV okazale się prezentuje też w porównaniu z autami konkurencji, choć są od niego pojazdy większe, np. Ford Excursion, GMC Yukon XL Denali, Infiniti QX56, Lincoln Navigator.

Zewnętrznie Cadillac Escalade 2007 jest podobny do modelu pierwszej generacji. Różnicę stanowią dodatkowe wloty powietrza na błotnikach, bardziej ażurowa atrapa chłodnicy, a ponadto elementy chromowe w lusterkach zewnętrznych; przede wszystkim jednak 18-calowe obręcze kół (poprzednio o cal mniejsze), z możliwością montażu nawet obręczy 22-calowych.

Dzięki większemu pochyleniu przedniej szyby, w porównaniu z poprzednikiem, uzyskano stosunkowo mały współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,363. jeden z najniższych w tym segmencie.

Silnik? Większy i mocniejszy, a potem hybryda

Cadillac zyskał nową jednostkę benzynową V8 ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 6,2 l i mocy 403 KM (auto poprzedniej generacji napędzał sześciolitrowy motor V8 345 KM). Producent nie podał spalania, ale sądząc po spalaniu poprzedniego motoru 6.0 (średnio 18,9 l/100 km), jest ono także spore; np. GMC Yukon XL Denal z motorem 6.2 pali średnio 16,6 l, a Infiniti QX56 5.6 - 15,2 l. Zarówno blok silnika, jak i cylindry wykonano z aluminium.

Nowa jest również sześciostopniowa (poprzednio czterostopniowa), automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6L80, z możliwością ręcznej zmiany przełożeń Driver Shift Control. W ofercie nie znajdzie się natomiast skrzynia manualna.

Klienci w USA mogą wybierać z dwóch układów przeniesienia napędu: ulubionego klasycznego na tył z dołączanym przednim oraz stałego na obie osie. W Europie natomiast nowy Escalade 2007 będzie sprzedawany tylko w wersji 4x4. Prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku pod maskę Escalade 2007 trafi również pierwszy w historii marki układ hybrydowy.

Bagażnik - jak w furgonie

Nowy Cadillac Escalade jest samochodem rodzinno-użytkowym, z wyraźnym akcentem postawionym jednak na tym drugim członie. W kategorii "ile da się upchnąć w bagażniku" SUV ten nie ma bowiem sobie równych w segmencie. W ESV (kombi) przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 1.297 l, a po opuszczeniu oparć drugiego rzędu i wyjęciu trzeciego, wzrasta do 3.891 l. To więcej nawet niż w GMC Yukonie XL Denali (1.294/3.729 l) i Hummerze H2 (1.132/2.451 l). Do rywalizacji we wspomnianej wyżej kategorii może z powodzeniem stanąć też wersja pikap (EXT). Pojemność ładunkowa sięgająca 1,29 m sześc. pozwala na pobicie dobrze sprzedającej się na rynku amerykańskim Toyoty Hilux (0,98 m sześc.) oraz godną rywalizację z potężnym Dodge'em Ram Mega Cub (1,35 m sześc.).

Rozciągliwy salon

Wnętrze auta przypomina ekskluzywny salon dla siedmiorga pasażerów (w wersji ESV), którzy mogą podróżować na trzech rzędach skórzanych foteli (w układzie 2+2+3). Opcjonalnie zmieści się tu również ósma osoba, po złączeniu foteli drugiego rzędu. Normalnie są one odsunięte od siebie, aby zapewnić przejście na trzeci rząd. Najważniejsze jest jednak to, iż we wnętrzu auta jest teraz jeszcze więcej miejsca na nogi i kolana dla pasażerów, niż w Escalade poprzedniej generacji. Udało się to uzyskać przez przesunięcie deski rozdzielczej bardziej do przodu. Wykonano ją zresztą z lepszych i delikatniejszych materiałów. Nowością jest ciągłe podświetlenie okrągłych tarcz zegarów diodami LED o białym świetle, klimatyzacja z odrębną regulacją dla każdego rzędu siedzeń oraz większy, ośmiocalowy (poprzednio siedmiocalowy), kolorowy ekran dotykowy komputera pokładowego i nawigacji satelitarnej w konsoli środkowej. Całość wyposażenia uzupełniają wstawki z drewna orzechowego oraz analogowy czasomierz zaprojektowany przez znanego projektanta biżuterii, Bvlgariego.

Istny poduszkowiec

Konstruktorzy Escalade 2007 zadbali o bezpieczeństwo pasażerów już w standardzie. Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych dla pierwszego rzędu siedzeń i dwóch podwójnych kurtyn są tu dwie pojedyncze dla trzeciego rzędu siedzeń. W wyposażeniu standardowym jest montowany również system StabiliTrak, którego zadaniem jest utrzymywanie właściwego toru jazdy i zapobieganie dachowaniu, a ponadto współdziałające z nim aktywne amortyzatory Road Sensing System. Za dopłatą jest (nie wiadomo, czy będzie w Europie) system OnStar szóstej generacji, stanowiący połączenie nawigacji z obsługą centrum informacyjnego zawiadamianego np. w razie wypadku.

Plusy

Rozbudowane systemy bezpieczeństwa podróżnych. Potężny silnik V8. Ekskluzywne wnętrze.

Minusy

Duże zużycie paliwa. Brak manualnej skrzyni biegów. Tylko napęd 4x4 w Europie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilovestrings
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:06, 05 Kwi 2006 Temat postu:

Escelade zawsze lubiłem,jest wielki i luxusowy.Mozna nim wygodnie jezdzic po amerykańskich ulicach.Ten dla mnie nie jest juz taki okazały i piękny jak obecna generacja.Chyba chciali zbyt dużo zrobic na jeden raz i troche im to nie wyszło ale nie jest źle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Forum o samochodach Strona Główna -> Seryjne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin