Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Forum Forum o samochodach Strona Główna

S4 killer: wyjściowo 1006 KM!

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Forum o samochodach Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
pirattt
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:19, 29 Kwi 2006 Temat postu: S4 killer: wyjściowo 1006 KM!

Audi S4 killer. Jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut ścigających się na 1/4 mili w Polsce. Auto, które jako pierwsze w Polsce pokonało magiczną barierę 10 sekund.


Co więcej, jako pierwsze przekroczyło nieosiągalną do niedawna 9-kę. Z zewnątrz rodzinne kombi - wewnątrz prawdziwa bestia. Tempo w jakim połyka asfalt jest nieosiągalne dla seryjnych aut takich jak Porsche czy Lamborghini. Jak to możliwe?

Nadwozie

Początkowo auto było seryjnym Audi S4 kombi z silnikiem 2.7 biturbo. Poprzedni właściciel zdecydował się na czasochłonną przeróbkę nadwozia, tak by zmieniło się całkowicie w kultowy już model RS4. Poszerzone błotniki, zmienione zderzaki, progi, grill oraz inne elementy, sprawiły, że auto "spotężniało". Już wtedy budziło zasłużony respekt na drogach.

Wtedy S4 trafiło w ręce obecnego właściciela - OZa, znanego z Mistrzostw Polski na 1/4 mili.




Zmieniono kolor z zielonego na srebrny, a następnie rozpoczął się żmudny proces "odchudzania" nadwozia. Jak wiadomo w wyścigach na 1/4 mili masa auta odgrywa kluczową rolę, dlatego za wszelką cenę walczy o to by była jak najniższa. Tak też było w tym przypadku.

Wielu zadaje sobie pytanie, skąd pomysł startowania takim autem? Przecież nadwozie kombi, dodatkowo poszerzone nie wydaje się "najlżejszą" bazą. Odpowiedź na to pytanie zna tylko właściciel. Jak widać z pozoru ciężkie auto nie przeszkodziło mu wygrywać większości zawodów w swojej klasie.

W chwili obecnej, wewnątrz auta miejsce bogatego niegdyś wyposażenia zajęły dwa bardzo lekkie fotele kubełkowe, do których kierowca i pasażer przypinają się szelkowymi pasami Sparco. Z dawnych elementów wytłumienia środka w postaci mat, wykładziny, tapicerki nie został nawet ślad. Goła blacha jest jedynym elementem oddzielającym kierowcę od świata zewnętrznego. Nawet kierownica wymieniona została na lżejszą. Spore wrażenie na wsiadającym robi karbonowa deska rozdzielcza, element - jak wiele innych - robiony na zamówienie.

Auto nie posiada nawet tzw. nagrzewnicy, ani żadnych nawiewów, że o klimatyzacji nie wspomnę.


A temperatura w środku dodatkowo jest podgrzewana przez ogromne temperatury układu wydechowego idącego tuż pod podłogą. Komora silnika również nie posiada, żadnej izolacji. Maska to oczywiście bardzo lekki zamiennik z tworzywa sztucznego, w kolejce czeka maska karbonowa. Przedni zderzak został wycięty tak by dać miejsce dla naprawdę ogromnych rozmiarów intercooler'a. Z tego samego powodu ucierpiały również lampy przednie. Szyby boczne to oczywiście lekkie odpowiedniki z poliwęglanu. Bez możliwości otwierania. Nad bezpieczeństwem czuwa zainstalowaya w tylnej części nadwozia tzw. Roll bar, który ma chronić kierowce w przypadku dachowania.

Silnik


Bazowa jednostka o pojemności 2.7 l uzyskanych z 6 cylindrów w układzie V dysponowała mocą 265KM. W tej chwili z tej samej pojemności uzyskiwane jest ok. 1006 KM. Jak to możliwe? Silnik został całkowicie rozebrany i poddany kompleksowej przebudowie. Kute korbowody i tłoki wydają się tu oczywistością. Wszystkie śruby, w tym te mocujące głowice zmienione zostały na bardzo mocne odpowiedniki z firmy ARP.Blok i głowice zostały profesjonalnie obrobione. Przeróbkom i wymianom nie oparł się i osprzęt silnika. Począwszy od świec zapłonowych po kolektory, turbiny (obecnie to modele GT28RS), cały układ dolotowy łącznie z wspominanym już wcześniej potężnym intercoolerem. Oryginalna wiązka i komputer sterujący pracą silnika ustąpiły miejsca profesjonalnemu systemowi Stand Alone firmy Autronic. Odpowiada on za odpowiednie dobranie mieszanki paliwa i powietrza, ustawienie zapłonu, ale także umożliwia korzystanie np. z procedury startowej.


Subaru prawie najszybsze na świecie
Subaru Impreza Marcina Czernika to jeden z najszybszych samochodów startujących w mistrzostwach Polski na 1 mili. O tym jak szybkie jest to auto niech świadczy fakt, że rozpędza się ono do 100km/h w 2,5 sekundy a po niecałych 8 osiąga 200 km/h.

Oczywiście do uzyskiwania wymaganych poziomów mocy potrzebna jest odpowiednia ilość paliwa. Wyczynowe pompy, przewody o naprawdę sporym przekroju i bardzo wydajne wtryskiwacze, troszczą się o to by dostarczyć we właściwy sposób wysokooktanowe paliwo Elf znajdujące się w sportowym baku z tyłu samochodu. W ten sposób udało się uzyskać 706 KM.

Gdyby jednak to nie wystarczyło na pokładzie znajduje się podwójny zestaw wtrysku podtlenku azotu dający w sumie +300 KM! Całość "oddycha" przez 4 calowy przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Wszystkie te części mają jeden cel: pozwolić na uzyskanie jak największej mocy. Czymże byłaby jednak moc bez kontroli?

Napęd

Cała moc generowana przez silnik przenoszona jest przez specjalnie wzmocnione sprzęgło Sachs Motorsport. Całość oczywiście wraz z kołem zamachowym, dociskiem i układem korbowo-tłokowym została wyważona. Ciekawostką jest skrzynia biegów, która pozostała seryjna!


Startuje sezon wyścigów na 1/4 mili
Pierwszego maja na warszawskim lotnisku Bemowo odbędą się pierwsze zawody mistrzostw Polski w wyścigach na 1/4 mili. Zbliżający się wielkimi krokami czwarty sezon rozgrywania Wyścigowych Równoległych Mistrzostw Polski zapowiada się naprawdę ciekawie. Kierowcy każdej z klas zapowiadają bicie ustanowionych w zeszłym roku rekordów Polski - a te i tak są już bardzo wyśrubowane.

Półosie to oczywiście super mocne wersje przygotowywane specjalnie do przenoszenia tak wielkich obciążeń. A są one naprawdę wielkie. Kosmiczny moment obrotowy w połączeniu ze specjalnymi oponami typu slick sprawia, że seryjne półosie pękały jak zapałki. Zawieszenie to topowy Bilstein PSS9 pozwalający na regulację wysokości i twardości. Oprócz tego wszystkie gumowe elementy podwozia zostały wymienione na sztywniejsze. Dzięki temu S4 killer startuje niczym pocisk nie tracąc cennego czasu na zbędne mielenie kołami w miejscu.

S4 killer przeszedł długą drogę od seryjnego auta po utrzymujący się do niedawna tytuł najszybszego pojazdu w kraju. W zeszłym sezonie jednak pojawiło się sporo szybkich aut, starających się odebrać killer'owi palmę pierwszeństwa. Dlatego na nowy sezon jest on jeszcze bardziej "wściekły". Miejcie się na baczności! Gdyby konkurencja była zbyt blisko, w zanadrzu jest jeszcze kilka niespodzianek, a uzyskana moc 1006 KM traktowana jest jako "wyjściowa"...





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radzik
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Nie 20:31, 08 Kwi 2007 Temat postu: S4 killer

Kurde, jaki to pacan!!! DOpiero Odkrył że audi s4 killer się ściga na jedną czwartą mili.Poza tym pomyliłeś moce ta s4 ma 907 KM i 1027 Nm i ściga się nim Arkadiusz Oziębło.Rekord tego samochodu wynosi 9.71 a ty tego nawet nie napisałeś Evil or Very Mad .Wróćmy do rzeczy...do setki rozpędza się w 3.5 sek.
Przerobione jest przez VTG i KreatorMocy.Obejrzyjcie sobie filmik jak to s4 ściga się z najszybszym samocodem w polscem czyli z GMC Typhoonem,który ma 1234 KM i 1400 NM.Też robiony przez VTG.Jego rekord to 9.36 sek.Do setki robi w 2 s.


oto link do filmu:http://www.youtube.com/watch?v=lA7mSLmXzS4
A to obrazek Typhoona




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Forum o samochodach Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net & Programosy
Regulamin